از سوی قطب فناوری معماری دانشگاه تهران برگزار می‌شود: کارگاه انرژی خورشیدی، مبانی طراحی و محاسبه سامانه‌های فعال خورشیدی با توجه به اهمیت افزایش توان و مهارت حرفه‌مندان جامعه معماری کشور، دوره‌های کوتاه مدت تخصصی مهارت‌افزایی از سوی قطب فناوری معماری دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

اولین دوره این مجموعه، کارگاه" انرژی خورشیدی؛ مبانی طراحی و محاسبه سامانه‌های فعال خورشیدی" است که در روز سه شنبه و چهارشنبه مورخ 11 و 12 تیرماه 1398، ساعت ۹ الی ۱۳ در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران با تدریس مرتضی خلجی ازدانشگاه Ecole Nationale Superieure D'Arts et Metiers  برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این دوره کوتاه مدت به طور تخصصی به انرژی خورشیدی و کاربرد آن برای طراحان و حرفه‌مندان صنعت ساختمان پرداخته خواهد شد و تعاریف، محاسبات و الزامات طراحی آنها به تفصیل ذیل، بررسی خواهد شد.


Fundamental of Solar Energy and Design, Application of Solar Active Systems
Fundamental of Solar Energy:
-Solar Radiation Definition
-Sun Chart and Application of Sun Chart
-Ratio of Total Solar Radiation on Tilted Surface to That on Horizontal Surface:
Design, Application of Solar Active Systems
Solar Thermal Application:
-Solar Flat Plate Collector: Low Temperature<100°c
-Solar Heat pipes: Medium Temperature, within 90°c to 130 °c
-Solar Concentrators: Medium and High Temperature:90°c to 600 °c
Solar Electricity:
-Grid Connected PV Systems
-Off Grid PV Systems



هزینه این کارگاه مبلغ یک میلیون ریال خواهد بود که لازم است شرکت کنندگان پس از واریز به  شماره حساب غیر قابل برداشت 5225430759 پردیس هنرهای زیبا نزد بانک ملت شعبه دانشگاه با شناسه پرداخت 1905401401156 فیش واریزی را به آدرس ایمیلceat@ut.ac.ir  ارسال نمایند. همچنین فیش واریزی را در ابتدای روز برگزاری کارگاه به دفتر قطب تحویل نمایند. .

مکان برگزاری: کارگاه قطب علمی فناوری معماری، دانشگاه تهران